vrijdag 22 augustus 2014

Nom Nom Nom Tag




Al een tijdje geleden kwam ik op verschillende foodblogs de nom nom nom tag tegen, echt een tag die op mijn lijf geschreven is, want ik houd ontzettend van lekker en goed eten! Hier komt hij dan!
Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
Wat ik echt lekker vind is een gebakken ei met hele dooier en dan bestrooid met suiker, niet iets wat veel mensen lusten. Het is iets wat ik vroeger voor het eerst proefde bij mijn beste vriendin Anne thuis. Toen zij dat daar allemaal als lunch aten, was ik mijn ogen aan het uitkijken! Toch wilde ik het ook proberen en ik moet toegeven dat ik het heel lekker vond! Wanneer ik het nu eet, kijkt iedereen me met een afkeurende blik aan, maar ach, een ei hoef je toch niet alleen maar te eten met peper en zout?! Ook een tomaat met chilisaus zo in mijn mond stoppen doe ik graag en voor een zak wortels of pot augurken elke week draai ik mijn hand ook niet om! En mijn echte guilty pleasure is toch wel rijstwafels met duo penotti, doen meer mensen dit? Waar ik dan weer niet echt warm of koud van word is een broodje met filet americain en uitjes. Ik zie dit zoveel mensen eten maar ik kan nou niet zeggen dat ik het lekker vind.
Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
De laatste tijd kook ik heel vaak en wat er sinds een tijdje vaak op het menu staat is Zoete Aardappel. Ik ben echt helemaal gek op die zoetere smaak! Zoete aardappelfrietjes, zoete aardappelgratin, Braziliaanse zoete aardappelsalade en zoete aardappel met dadels en ricotta, kom maar op! Sinds kort lust ik ook geitenkaas en het liefst tover ik daar ook iedere week een recept mee op tafel, maar helaas kan niet iedereen in ons gezin dat waarderen. Dit is dus echt iets wat ik voor mijn gevoel te weinig eet!
In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
Iedere dag uiteten gaan zou ik niet willen, omdat ik veel te graag lekker thuis kook, maar als ik dan toch mag kiezen is dit restaurant Het Bomenpark in Heesch. Er is veel keus en er wordt gewerkt met goede producten. In dit restaurant heb ik veel leren eten, zoals rauwe tonijn en geitenkaas en er is daar nog nooit iets geweest wat ik niet lustte! De combinaties van gerechten zijn echt perfect en ik laat me daar dan ook graag verassen door een verassingsmenu.
Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten? 
Woow, lastige vraag! Ik houd ontzettend van een goed belegd broodje en kan zo 1, 2, 3 niet kiezen. Misschien ga ik dan toch voor een heel donker broodje met geitenkaas, honing, dunne plakjes komkommer en geroosterde sesamzaadjes! Ik noem dit broodje dan Nico's goat surprise!
Deel een handige kooktip:
Hebben jullie ook zo'n hekel aan een salade waarvan de dressing veel minder smaak heeft door het vocht van de sla? Ik dus wel! Maar gelukkig kwam een vriendin een tijdje geleden met de tip om de sla na het wassen in een theedoek te doen en het vocht er dan uit te drukken. Echt een super tip, want nu eet ik voortaan een salade met dressing die je nog goed proeft!
Wat staat er nog op je food baking bucket list?
O, ik zou nog zooooveel willen bakken! Volgens mij heb ik nog lang niet alles uitgeprobeerd als ik 80 ben, oeps! Maar wat ik binnenkort graag wil maken is een pavlova, bokkenpootjes, mojitotaart, scones, een rockyroadtaart en een candybarcake!
Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten
Uit eten gaan komt met stip op 1. Ik voel me altijd heel speciaal als ik lekkere gerechten voorgeschoteld krijg in een restaurant, alsof dat gerecht echt speciaal voor jou gemaakt is. (Dat is natuurlijk in zekere zin ook zo, maar de kok weet nooit wie het gerecht op zal eten.) Eten bestellen doe ik vrijwel nooit maar van zelf koken wordt ik ook ontzettend blij en lekker rustig! Vooral het koken voor andere mensen doe ik graag en ik vind het ook heel erg fijn om samen met een vriendin in de keuken te staan.
Ben je ergens allergisch voor?
Ik ben nergens allergisch voor tot nu toe en daar ben ik heel erg blij mee! Het lijkt me namelijk zo vervelend als je ergens niet tegen kunt wat je wel heel erg lekker vindt! Ik heb ook echt heel erg veel respect voor de mensen die dit wel hebben, je moet het namelijk maar volhouden met al die verleidingen om je heen!
Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
Zekerweten geitenkaas en zoete aardappel zoals je al kon lezen. Maar ook pistoletjes met boter en bruine basterdsuiker eet ik heel erg vaak laatste tijd en sinds ik in Italië ben geweest eet ik ook heel vaak een geroosterde boterham met salami, tomaat, peper en zout. Verder kan ik ook echt genieten van mijn ontbijt 's ochtends en ik kan dus ook niet zonder mijn kommetje havermout of yoghurt/kwark met muesli/cruesli enzovoorts.
Wat is je favoriete toetje?
Als ik heel eerlijk ben ga ik altijd voor een grand dessert, omdat ik niet kan kiezen! Wat ik wel altijd lekker vind, is een bolletje vanille-ijs van venezia na het eten! Of een heeerlijke brownie, een lekker taartje met bastognebodem, karamelmousse, moet ik nog even doorgaan? Ik krijg er echt spontaan trek van! Eigenlijk vind ik een toetje altijd wel lekker en het maakt me helemaal niet uit wat het dan is! Love for desserts!
Krijg jij door deze tag ook zo'n trek? Ik wel in ieder geval! Het lijkt me ook heel leuk om te lezen wat jullie op deze vragen zouden antwoorden, zo leer ik jullie ook een beetje beter kennen en misschien delen we wel dezelfde rare combinaties! 
Wat is jouw foodobsessie en wat zit er op jouw lekkerste broodje?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten