woensdag 3 juni 2015

Update May!





















Het is weer tijd voor een persoonlijke update, mei was een stressvolle, maar ook leuke maand! Examens (het minder leuke deel) en de vakantiefeelings die ik ineens had en ook mijn verjaardag kwam om de hoek kijken! Kijken jullie mee?



In mei stonden mijn examens centraal en
 ik heb echt nog nooit zoooo-veel geleerd!
Maar gelukkig had ik iedere dag steun van mijn
geliefde capuccino!
 (Stiekem ook om een beetje wakker te blijven)


Deze maand verwende ik mezelf extra met lekkere en
gezonde ontbijtjes, zoals deze boekweitwafels
met bessencompote


Op moederdag hoor je je moeder lekker te verwennen
en dat deed ik met een lekker ontbijtje.
Broodjes, scones, thee en een versgeperst sapje hmmm!

'S avonds aten we een hapje bij De Nieuwe Wereld in Oss.
Als hoofdgerecht nam ik de bentobox, allemaal lekkere
Aziatische hapjes met onder andere sushi, sashimi
en dim sum.

Als toetje nam ik de New York cheesecake met een
caramel-baileyssaus en een bolletje ijs, echt goddelijk!

Ik lunchte deze maand met ijs, niet zo gezond zal je denken,
maar het tegenovergestelde is waar!
Het was mango-yoghurt ijs met bosbessen en kokos.

Mijn beste vriendin en ik hadden weer eens
een Ben & Jerry's date. Zo fijn om een avondje
film te kijken en lekker van ijs te smikkelen!

Hmm nog zo'n lekker ontbijtje, havermoutpannenkoekjes
met banaan en nectarine, ik krijg er gelijk weer zin in!


Ik probeerde deze maand de Spelt squares van
de Farm Brothers. Erg lekker met een fris
dipsausje van kwark en kruiden!
Het fijne is dat deze zakken ook te koop zijn
bij de Albert Heijn.
Hier had ik na mijn examens zo'n zin in: gepofte zoete aardappel met een
Mexicaanse salsa, echt een fantastisch recept van 24kitchen.
22 Mei was ik jarig en daarom verwenden mijn
ouders mij met een feestelijk ontbijtje.
Een lekker croissantje, broodje, sapje,
koffie en thee, wat een luxe!
Voor mijn familie en collega's bakte ik deze
worteltjestaart, echt het beste taartrecept ooit!
Zal ik hem binnenkort delen op mijn blog?


In de auto met mijn beste vriendinnetje, bij mijn
eerste ritje alleen wilde ik haar graag ophalen.
Die avond gingen we uiteten bij Sassefraz,
meer over dit restaurant vind je binnenkort in
een review op mijn blog.
Ik vierde mijn verjaardag ook voor familie en
kennissen. Daarvoor bakte ik een appeltaart
met banketbakkersroom, een banaan-chocolade
cheesecake en mijn favoriet:
een limoen-kruimelcake. Later bakte ik ook
nog een gewone cake, omdat ik bang was om
te weinig te hebben. Natuurlijk werd er van alle
taarten een stukje geproefd.
Ik sloot deze maand af met een dagje shoppen! Later op de
dag aten we even een hapje in Den Bosch en ik koos voor
de geitenkaassalade. Lijkt net crème brûlée toch?
Deze kwam ik tegen op Instagram,
need I say more?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten