woensdag 27 mei 2015

Zomerse Salade Caprese met een frisse touch

























Zaten jullie afgelopen zondag ook al in de eerste, echt warme, zonnestraaltjes? Ik vierde mijn verjaardag en het was er een perfecte dag voor. We konden lekker buiten zitten en wat had ik daar naar uitgekeken zeg! Zo'n lekker weertje vraagt natuurlijk om een lekkere, maar ook frisse salade. Een niet al te zwaar gerecht, maar toch iets om van te genieten. Al de hele week had ik zin om een Salade Caprese te maken en je kan dus ook wel raden wat wij afgelopen zondag aten.

Het receptje viel goed in de smaak bij mijn ouders en het was ook heel erg simpel om te maken. We konden buiten genieten van ons maaltje, waardoor je eten gewoon nog iets lekkerder is.  Door de limoen krijgt de salade een frisse touch en de balsamico crème in combinatie met de pestodressing zorgt voor een smaakexplosie in je mond. Ik deel dit gerechtje graag met jullie en ik hoop dat jullie het ook op tafel toveren als het weer een beetje lekker weer is!

Salade Caprese met een frisse touch

3 Personen

Ingrediënten:


  • 3 Bollen mozzarella
  • 6 (Tros)tomaten
  • Sap van 1,5 limoen
  • 2 Volle theelepels pesto
  • Flinke scheut olijfolie
  • Balsamico crème
  • Peper & Zout


Bereiding:


Snijd de mozzarella en tomaat in plakjes. Leg de plakjes mozzarella apart en leg de plakjes tomaat in een schaal. Pers de limoenen uit en laat de plakjes tomaat marineren in het sap van de limoen. Pak er drie borden bij en verdeel de plakjes tomaat en mozarella om en om, dakpansgewijs, over de drie borden. Meng de pesto met een flinke scheut olijfolie, zodat het een dunnere pestodressing wordt. Pak een theelepel en verdeel de pesto met een losse hand over de plakjes tomaat en mozarella. Met de balsamico maak je mooie strepen op de salade, ook met de losse hand, zodat je een lekker speels effect krijgt. Breng de salade op smaak met peper en zout. Eet smakelijk en geniet van de zomer!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten