zondag 7 september 2014

FoodFestivalOss


 Wauw, wat een supertoffe avond was dit! Samen met een vriendin ben ik naar het Food Festival in Oss geweest. Er hing een superleuke sfeer, er was heerlijk eten, maar de producten waren vooral ambachtelijk! Het was trouwens ook zo leuk om te zien dat alle mensen die er met een stand stonden, met heel veel passie praatten over hun eigen producten. Ik vond het ook heel erg leuk om een keer meegemaakt te hebben, ik heb namelijk op andere blogs best veel gelezen over foodfestivals, maar was er tot vanavond nog nooit zelf geweest.


Natuurlijk was het allemaal wat kleiner opgezet dan de meeste foodfestivals, omdat Oss niet zo groot is, maar dit gaf ook wel weer een knus en gezellig sfeertje. Ook werd er door lokale bandjes opgetreden, kon je workshops volgen, veel lekkers proeven en aan quizzen meedoen. Ik heb vanavond ook wat geleerd over bepaalde producten en bedrijven en vond de informatie die we kregen ook heel erg interessant!

Ook aan de kinderen was gedacht! Dit is voor mij natuurlijk niet echt van toepassing maar voor de mensen met kinderen is het wel handig om te weten! Want ook voor kinderen waren er workshops, eetgelegenheden naar hun smaak en kalfjes om te aaien, die ik zelf overigens stiekem ook wel heel erg leuk vond!




Ik ga niet eindigen zonder jullie even jaloers te maken, dus vandaar een aantal foto's van het lekkere eten dat ik op heb! Daarnaast hoop ik dat het volgend jaar weer georganiseerd wordt, en dat ik veel van jullie tegen zal komen!



We begonnen de avond met een groen monster van de Ekoplaza. In deze groene smoothie proefde ik sowieso spinazie en een citrusvrucht terug, wat de smoothie lekker fris maakte! Mijn vriendin had nog nooit een groene smoothie op, dus eens moest de eerste keer zijn! Ook zij vond hem heel goed smaken. Ik zou zeggen ga er gewoon voor als je er nog nooit eentje op hebt!

Onze volgende lekkernij was Thais, mijn vriendin en ik namen beiden iets anders. Omdat ik al heel lang dit soort springrolls wilde proberen ben ik voor de 'Thai Sushi' gegaan. In de springrolls zat sowieso wortel, paksoi, munt, pinda, glasnoedels, sla en nog veel meer. Ze werden geserveerd met een beetje chilisaus, zodat het net iets meer smaak had. Ik ben blij dat ik het eindelijk geprobeerd heb, want het was erg lekker! Mijn vriendin ging voor de 'Thaipas' met onder andere een viskoekje, curry driehoeken, mini-loempiaatjes en een gefrituurde garnaal. Ook dit was heel erg lekker!


Omdat we op het Festival zouden avondeten, gingen we op zoek naar iets groters. Dit werd uiteindelijk een speltbolletje met een biobal, yoghurt-kruiden-mayo en een tomatenchutney. Omdat we beiden niet meteen te vol wilden zitten, (hallooooo wij willen nog heeeel veel proeven hoor) hebben we gevraagd of ze hem door de helft deden. De burger was van Whatsoup en ook deze was superlekker! De verschillende ingrediënten van de burger waren een goed geheel en het vlees was ontzettend goed!




Tsjaa, en toen kregen we toch wel een ietsiepietsie beetje dorst. Mijn vriendin ging voor een donker speciaalbiertje van bierbrouwerij ooijen en omdat ik niet zo van bier houd, koos ik voor een Appel-kerssapje van Spierings. Spierings is een boerderij met een biologische landwinkel en deze sapjes zijn eigenlijk alleen maar gemaakt van fruit, fruit en nog eens fruit. Verder is er ook echt niets anders aan toegevoegd volgens het etiket. Helemaal super dus!


























Tijdens het rondlopen spotten we ook het standje van de Rooij Peper waar ze heerlijke tapas verkochten. Wij gingen voor de gemarineerde aubergine en knofloofgamba's. Op dat moment konden we zegmaar van een knoflookoverschot in onze monden spreken, maar dat was dan ook de hoofdsmaakmaker. Heerlijk waren ook deze twee gerechtjes!



















We hadden ondertussen ook al een Italiaanse stand zien staan van d'Amici Italia uit Oss. Van de tapas naar de antipasti met onder andere: worst, ham, mozzarella en tomaat, knoflookgarnalen, een bladerdeeghapje, vitello tonnato en brood met tapenade. Een beetje lastig om te delen maar met scheuren, trekken en gunnen is het ons toch gelukt ;)

























En ja, ik zou Nicole niet heten als ik de avond niet af zou sluiten met een toetje dus gingen we daar naar op zoek. Het werd een dessertglaasje van Chocolaterie Christian. (Waar we ook al een aantal keer langs waren gegaan om chocola te proeven, oh my wat is de chocola van hen lekker zeg!). We namen twee frisse, fruitige maar vooral zoete smaakjes. De een was met mango, abrikoos en tsjaa vast nog veel meer en de ander was met aardbei, framboos, basilicum en witte chocolade. We deelden ze beide, zodat we ze allebei konden proeven. Nogmaals een ode aan het delen van gerechtjes!

Al met al hebben we dus van 17.00 tot 20.00 gegeten, omdat we tussendoor ook nog veel geproefd hebben. Gelukkig waren we met honger gekomen en hebben we kunnen genieten van alle biologische en/of ambachtelijke gerechtjes en producten. Oss en omgeving blijkt toch nog veel in zijn mars te hebben op het gebied van eten en hopelijk wordt dit komende jaren alleen nog maar meer!

Gaan jullie volgend jaar ook genieten van de heerlijke, biologische en ambachtelijke producten uit Oss en omgeving?
























Geen opmerkingen:

Een reactie posten