woensdag 4 november 2015

Profielwerkstuk: Hoe worden blogs succesvol? Part V

Het heeft veel te lang geduurd voordat ik weer iets online kon zetten. Sinds ik met mijn nieuwe studie ben begonnen, ben ik mezelf al een paar keer tegengekomen. Weinig contacturen betekende voor mij in de eerste vijf weken dat ik net deed alsof het nog vakantie was. Lekker veel afspreken met vriendinnen en allemaal leuke dingen doen, je kent het wel. Goed de laatste twee weken voor de tentamens schoot de stress erin en ben ik erachter gekomen dat ik het de volgende periode anders aan zou pakken. Het bloggen is er dus de laatste weken een beetje bij in geschoten maar ook daar ga ik verandering in brengen.Al heel lang heb ik geen vervolg geschreven over mijn profielwerkstuk over blogs. Om jullie een beeld te geven van de bloggers die mij geholpen hebben bij mijn onderzoek, wil ik ze even voorstellen. Als je meer van ze wil weten raad ik je zeker aan om eens een kijkje op hun blog te nemen!


De geënquêteerde bloggers, wie zijn het?


Wat een eer, Pauline Weuring, 33 jaar en een van de bekendste bloggers van Nederland, wilde mij helpen!  Pauline begon in 2010 haar blog Uitpaulineskeuken.nl. Het is een blog vol energie! Food staat helemaal centraal en lekkere recepten, inspirerende reviews en ander culinair nieuws mag natuurlijk niet ontbreken. Live, love, eat is het motto van Pauline en dit slaat bij het publiek goed aan! Sinds 2010 heeft haar blog een ontzettend grote groei doorgemaakt en ze heeft op het moment meer dan 25.000 unieke bezoekers per dag. In 2013 schreef ze in samenwerking met Kris Verburgh Het Voedselzandloper Kookboek. Een boek vol met recepten zonder tarwe, suiker en slechte vetten. Een echte hit, want ondertussen ligt de 13e druk al te pronken in de winkels. In 2015 is er een echt ‘Pauline boek’ uitgekomen met 100 nieuwe recepten.



STYLEofTWO is in tegenstelling tot veel succesvolle blogs pas een korte tijd, lees juni 2014, online. Bizar, hoe deze meiden het in een korte tijd zo ver weten te schoppen. Met meer dan 46.000 volgers op instagram zijn ze wereldwijd al enorm populair. Beide dames zijn werkzaam (geweest) in de mode. De twee zussen hebben allebei een eigen kledingstijl en juist dit maakt het zo leuk om ze te volgen. Vooral fashion, maar ook lifestyle komt voorbij op de site, kortom een inspirerend duo om te volgen!



Sabine begon in 2002 al met een mode en make-up blog, maar in 2011 kwam ze erachter dat haar passie toch echt bij eten lag. Samen met een vriendin startte ze Ohmyfoodness.nl en tegenwoordig houdt ze haar bedrijf in haar eentje draaiende. Haar liefde voor reizen wilde ze ook erg graag delen en augustus was de maand waarin Ohmyfoodness niet alleen een foodblog, maar ook een travelblog werd. Een foodblog kost onwijs veel tijd, dus het was de hoogste tijd voor Sabine om in 2014 van bloggen haar fulltime baan te maken. Koken, reizen en schrijven zijn een van de favoriete bezigheden van Sabine en je kunt merken dat ze dit helemaal kwijt kan op haar eigen blog.

Brenda Hoff is de 4e blogger over wie ik jullie kort wat wil vertellen. Een meisje dat vroeger veel stamppot at en verder niet veel probeerde, is opgegroeid tot een ware foodie. Lekker eten en gevarieerde recepten staan centraal op Brendakookt.nl. Toen ze samen ging wonen kwam haar passie voor lekker eten om de hoek kijken. Eerst werd er nog regelmatig naar pakjes en zakjes gegrepen, nu kookt ze het liefst zonder. Weer een inspirerende site om eens een kijkje op te nemen!

In het kort zou ik jullie, deze 4 bloggers, ontzettend willen bedanken, want zonder jullie had ik mijn onderzoek niet kunnen doen. Van de vele bloggers die ik benaderd heb, wilden jullie mij ondanks een druk schema toch helpen! Bloggers inspireren en doordat ik al twee jaar blogs lees, wist ik mijn onderwerp voor het profielwerkstuk binnen één dag. Over bloggers, jullie dus, wilde ik meer te weten komen en door jullie medewerking werd dit mogelijk, heel erg bedankt hiervoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten