vrijdag 19 december 2014

The taste of christmas + recept voor een lekker kerstdrankje

Voor de eerste keer dit jaar werd the taste of christmas georganiseerd in de jaarbeurs in Utrecht. Toen ik een mailtje van de spoordeelwinkel opende en een combiticket voor the taste of christmas zag staan, wist ik het meteen, hier moet ik heen! Gelukkig vond mama het ook een leuk idee om te gaan en zo gezegd zo gedaan. Op zondag 14 december bezochten wij  the taste of christmas!


Toen we eenmaal binnen waren vielen we al met onze neus in de boter. Het eerste wat we die middag proefden was een warme chocolademelk met disaronno. Lekker zoet en erg verrassend! Al gauw kwamen we bij de Hellofresh stand uit. We werden enthousiast toegesproken door een van de dames van Hellofresh. We zijn ervoor gezwicht en hebben de hellofresh box besteld. Voor de mensen die niet weten wat de hellofresh box is zal ik het even toelichten. Je kunt jezelf aanmelden voor de hellofresh box, deze box kan bestaan uit de ingrediënten en recepten voor 3 of 5 gezonde maaltijden. In een box met 3 maaltijden zit een vega, vis en vlees recept. In de box met 5 maaltijden zit er nog een vlees en vega recept en maaltijd extra bij. Voor de vegetariërs onder ons is er ook de veggiebox met 3 vegetarische maaltijden. Alle ingrediënten zijn voor je verzameld en bovendien allemaal biologisch. Wil je meer weten over de hellofresh box? Kijk dan op de site: Hellofresh

Na het bestellen van de hellofresh box zijn we doorgelopen naar alle kraampjes van verschillende merken en concepten. Zo kocht ik het 'Good food' boek van Laurianne Ruhé, gedroogd fruit en superfoods bij de kraam van Mijn gedroogd fruit, biologische saladedressings en 3 potjes mayonaise van Jean Bâton. Verder hebben we kennisgemaakt met heel leuke concepten. Ik wordt er weer zo enthousiast van als ik eraan terug denk, al die leuke en vernieuwende concepten! 


Verderop stond de stand van Jamies magazine met een super aanbieding! Het comfort food kookboek van Jamie Oliver, plus het kerstnummer en 8 andere nummers van Jamies magazine voor maar 30 euro! Dit kon ik echt niet aan me voorbij laten gaan, want ik ben een ontzettend fan van de kookstijl van Jamie. Er lagen ook heel veel zakjes van biteswelove om te proberen en die kreeg ik ook nog eens 5 mee. Later op de avond heb ik daar ook nog een abonnement op genomen, omdat ik daar ook al zo enthousiast over was. Je kiest een profiel dat bij je past: pure, power of pleasure en wekelijks of tweewekelijks krijg je een box opgestuurd met 4 verrassende bites. De bites bestaan uit mixen van noten, zaden, superfoods, gedroogd fruit en chocolade. Door de bites op de site te raten krijg je uiteindelijk alleen nog maar de bites toegestuurd die echt bij jou passen. Zo heb je iedere keer een verantwoord en lekker tussendoortje op de deurmat liggen. Zie Biteswelove.

Het allerleukste concept van die dag vond ik toch wel de bikkels. Bikkels zijn chocoladebolletjes met een smaakaroma, zoals peer, appel, kaneel of hazelnoot. Je stopt een bikkel in je mond, drinkt er thee of koffie bij en er onstaat een smaakexplosie in je mond. Door de hitte van koffie of thee komt er nog meer smaak vrij. Er is alleen 1 regel: niet bijten op je bikkel! Je bikkel lekker laten smelten zorgt voor het lekkerste resultaat. Meer info vindt je op de site: Bikkels

Er was ook een mogelijkheid om je in te schrijven voor een masterchef workshop. Je mocht dan met z'n tweeën een mystery box opdracht doen. De studio van het masterchef programma was zo goed als nagebouwd, maar helaas konden we niet meer inschrijven, omdat alles al vol zat. We kwamen nog wel langs de stand van love my salad en daar heb ik meegedaan aan de foodblogger contest. Ze waren namelijk op zoek naar iemand die als foodblogger volgend jaar wilde bloggen voor love my salad. 

Ondertussen was het al rond zessen dus we besloten iets te gaan eten. Na enige tijd getwijfeld te hebben kozen we ervoor om samen cassavefrieten te halen en later nog een vegaburger. Het was allebei echt heel erg lekker, zeker de cassavefrieten in combinatie met pindasaus en uienchutney. 





Na het eten schreven we onszelf in voor de foodie magazine workshop en toen we daar rond half acht aankwamen, kregen we te horen dat we een heerlijk drankje gingen maken. Na een paar instructies mochten we zelf aan de slag gaan met de ingrediënten. Het recept volgt hieronder. Dit was een hele goede afsluiter voor een geweldige dag! Ik ben erg geïnspireerd en vol van enthousiasme terug naar huis gegaan en ik hoop dat ze the taste of christmas volgend jaar opnieuw organiseren en dan ben ik er zeker weer bij!

Recept: Zoet en kruidig kerstdrankje met drambuie

Ingrediënten voor 1 persoon:


- 40 ml drambuie
- 60 ml verse (troebele) appelsap
- 2 kaneelstokjes
- 4 kruidnagels
- 1 sinaasappel
- 1 limoen

Bereiding:


Doe de drambuie, appelsap, kaneel en kruidnagels in een steelpannetje. Schil een dun reepje sinaasappelschil en voeg dit toe aan het pannetje. Laat dit ongeveer 5 à 6 min op middelhoogvuur warm worden. Snijd ondertussen de limoen in partjes en snijd het partje in het midden in, zodat hij op de rand van je glas kan pronken als het drankje klaar is. Houd een zeefje boven een cocktailglas en schenk het drankje in het glas. Zet als laatste het partje limoen op de rand van je glas. Ik kan je aanraden om de limoen boven het drankje uit te knijpen als je van een iets frisser drankje houdt. Kijk eens wat een feestelijk drankje, ideaal om je vrienden of familie mee te verrassen tijdens de feestdagen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten